اخبار و مقالات

تازه‌ترین اخبار و مقالات مبین‌نت را مشاهده کنید.

۰۸:۳۶:۵۷ ۱۴۰۰-۱۰-۰۸

اختتامیه نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰ در غرفه مبین‌نت

بیست و دومین دوره نمایشگاه  مخابرات، فناوری اطلاعات و راهکارهای نوآورانه (تلکام)۲ تا ۵ دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور مبین‌نت و سایر فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. مبین‌نت در این دوره با هدف ارائه و معرفی سرویس‌های سازمانی خود حضور یافت و توانست با طیف وسیعی از بازدیدکنندگان تعامل مثبتی برقرار سازد. در طول روزهای نمایشگاه این دوره، کارشناسان مبین‌نت به ارائه طرح‌های ویژه سرویس‌های سازمانی، مشاوره‌های تخصصی و ارائه نسخه دمو از فناوری‌های نوین خود پرداختند.

ارائه طرح‌های ویژه سرویس‌های سازمانی در نمایشگاه تلکام ۱۴۰۰

تلکام ۱۴۰۰ برای مبین‌نت فرصتی بود تا دستاوردهای خود را در حوزه خدمات B2B و سرویس‌های ارتباطی و ابری، در معرض عموم به نمایش بگذارد. در سال‌های اخیر مبین‌نت فعالیت‌ خود را گسترش داده و وارد مسیر تازه‌ای شده است؛ حرکت از خدمات ارتباطی به‌سوی ارائه سرویس‌های ابری رویکرد جدید مبین‌نت در دو سال اخیر بوده است. به گفته مدیرعامل مبین‌نت، حسین طهرانی، در راستای حرکت از لایه‌ ارتباطات به لایه نرم‌افزار، از سال گذشته راه‌اندازی سرویس‌ها روی لایه اتصالات، برای سازمان‌ها آغاز شده است و بیش از ۱۵۰۰ سازمان با گستردگی جغرافیایی پراکنده در سطح کشور در پی ارائه این سرویس با مبین‌نت همکاری می‌کنند.

مبین‌نت در کنار بخش IT و ICT سازمان‌ها    

در حاشیه نمایشگاه، ناصر مرادی مدیرکل فروش و بازاریابی مبین‌نت در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «مبین‌نت به‌عنوان یکی از  شرکت‌های پیشرو در ارائه سرویس‌های سازمانی، سبدی از محصولات به‌روز و منطق بر استانداردهای فناوری‌های روز دنیا را در تله‌کام ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته و با رویکرد حرکت از لایه خدمات اینترنتی و ارتباطی به لایه خدمات ابری در این دوره حضور یافته است. این رویکرد مبین‌نت باعث کاهش هزینه‌های شرکت‌ها در ابعاد مختلف می‌شود. هدف مبین‌نت این است که به بخش IT و ICT سازمان‌ها کمک کند تا از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا برای پیشبرد اهداف خود بهره‌مند شوند. آینده درخشانی در انتظار مبین‌نت است و قصد داریم به بزرگ‌ترین شرکت ارائه‌دهنده خدمات فناوری به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ تبدیل شویم.»

مبین‌نت در کنار بخش IT و ICT سازمان‌ها

تحول دیجیتال را در مسیر سبز از ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ دنبال می‌کنیم

مبین‌نت علاوه بر فعالیت‌های قبلی خود در فروش اینترنت خانگی، تحول دیجیتال را با عنوان «مسیر سبز» از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی کرده است .شایا فرخ‌یار مدیرکل بازاریابی انبوه مبین‌نت در گفت‌وگو با رسانه‌ها با تاکید بر اینکه جنس تله‌کام بیشتر ارائه سرویس‌های بازار است، گفت: «مبین‌نت در راستای ارتباطات سازمانی، با آتش‌نشانی و شهرداری تهران تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده است که خدمت‌رسانی را در مواقع اضطراری تسهیل می‌کند.» ایشان با اشاره به اینکه مبین‌نت در حوزه اینترنت اشیا، فعالیت‌های گسترده‌ای را پیش‌بینی کرده، اضافه کرد: «تمام نیازمندی‌های سازمانی در قالب اینترنت اشیا، برای سازمان‌های مختلف با استفاده از سرویس‌های مبین‌نت پوشش داده می‌شود. تاکنون به ۱۵۰۰ شرکت، خدمات و سرویس‌های جدید ارائه کرده‌ایم و با توجه به جوان‌گرایی و خلق ایده‌های نو در مبین‌نت، مسیر تحول دیجیتال این شرکت به‌صورت کاملاً مشخص تعریف شده است.»

مسیر سبز تحول دیجیتال در مبین‌نت

راه‌اندازی پروژه‌های مبتنی بر فناوری اینترنت اشیا

محمد قیصری مدیر گروه محصولات اینترنت اشیا مبین‌نت، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «مبین‌نت طبق یک برنامه مدون در دو سال گذشته روی موضوعات تحول دیجیتال مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و BI سرمایه‌گذاری کرده و توانستیم پلتفرم اینترنت اشیای مبین‌نت را به‌صورت ابری راه‌اندازی کنیم. در ادامه اولین پروژه کشاورزی هوشمند کشور را در استان البرز با همکاری سازمان جهاد کشاورزی به‌صورت موفقیت‌آمیز پیاده‌سازی کردیم. در کنار آن به‌عنوان اولین اپراتور پایش هوشمند حریق کشور معرفی شدیم، این پروژه یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های IOT کشور به شمار می‌آید و با همکاری شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی در مسیر اجرایی شدن قرار دارد. بر اساس همین پلتفرم‌ها و اتصالات، موضوع Connected Branch نیز مطرح است که موجب اتصال سازمان‌هایی می‌شود که به‌صورت زنجیره‌ای فعالیت‌ می‌کنند. مبین‌نت با هوشمندسازی سازمان‌هایی مانند بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هوشمندسازی تجهیزات سازمان‌ها و هوشمندسازی حوزه انرژی قدم بزرگی را در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور برداشته است.»

بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه مبین‌نت

در اواسط روز سوم، نمایشگاه تلکام میزبان عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است. ایشان از غرفه مبین‌نت بازدید کردند و با مدیران سازمان در ارتباط با سرویس‌های سازمانی به گفت‌وگو پرداختند. در روز پایانی نیز صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در غرفه حضور یافتند.

بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه مبین‌نت

برگزاری کارگاه‌ «کاربردهای اینترنت اشیا در سازمان‌ها و صنایع»

کارگاه‌های آموزشی که در حاشیه نمایشگاه برگزار می‌شوند، زمینه را برای تعامل سازنده و اثربخش با بازدیدکنندگان و توسعه رشد و آگاهی فراهم می‌سازند. روز سوم و چهارم تله‌کام، دو کارگاه آموزشی در ارتباط با جدیدترین فناوری‌های سازمانی در غرفه مبین‌نت برگزار شد.

برگزاری کارگاه‌ کاربردهای اینترنت اشیا در سازمان‌ها و صنایع

«کاربردهای اینترنت اشیا در سازمان‌ها و صنایع» موضوع کارگاه نخست بود. در این کارگاه محمد قیصری به تحولات دیجیتال مبتنی بر فناوری‌های نوین و اثرات آن بر زندگی اجتماعی و شغلی پرداخت. مروری بر راهکارهای هوشمندسازی سازمانی، کاربردهای اینترنت اشیا در نسل چهارم صنعت، تاثیرات اقتصادی IOT در سازمان‌ها و صنایع از مباحث مهم این کارگاه بود. در پایان نیز نمونه‌های موفق اجرایی‌شده در دنیا بررسی شدند. در ادامه به تاثیرات تکنولوژی‌های نوظهور بر صنایع مختلف از جمله صنعت ارتباطات پرداخته شد.

فناوری‌های نوین سبب می‌شوند که شرکت‌های خدمات‌دهنده ارتباطی به شرکت‌های خدمات‌دهنده دیجیتالی تبدیل شوند؛ یعنی با تعریف محصولات جدید، به ارائه خدمات و محصولات دیجیتالی و هوشمند روی می‌آورند. در ادامه کارگاه نخست، به کاربردهای مختلف اینترنت اشیا در سازمان‌ها و صنایع اشاره شد؛ کاربردهای فناوری اینترنت اشیا در مدیریت حمل‌ونقل سازمانی، مدیریت کارکنان، مدیریت انرژی و مدیریت ساختمان انبارها به‌صورت هوشمند و همچنین کاربرد IOT در حوزه ایمنی و امنیت یکی از مباحث ویژه کارگاه بوده است و در ادامه به اپراتور پایش هوشمند حریق نیز اشاره شد. در انتها، بعد از پرداختن به وضعیت فناوری اینترنت اشیا در بازار و گردش بازار این حوزه، کارگاه با مرور خدمات مبین‌نت در حوزه‌ صنعت تله‌کام و با بررسی نمونه‌های موفق خارجی به پایان رسید.

در کارگاه دوم که در روز پایانی نمایشگاه تله‌کام ۲۰۲۱ برگزار شد، امیرصالح احیایی و محمدحسین مجد، از مدیران فروش واحد راهکارهای سازمانی مبین‌نت، به تحول دیجیتال و هوشمندسازی ارتباطات گسترده در کسب‌وکارها پرداختند. راهکارهای هوشمندسازی شعب متصل (Connected Branch) یکی از ترندهای روز تحول دیجیتال سازمانی است که با استقبال گسترده به‌ویژه از سوی صنایع مالی و پولی رو‌به‌رو شده است.

برگزاری کارگاه تحول دیجیتال و هوشمندسازی ارتباطات گسترده در کسب‌وکارها

راهکارهای نوین پرداخت در شعب با سرویس HyperNet، سامانه نظارت و پایش شعب، تحول دیجیتال در انتقال تصاویر به‌صورت امن و متمرکز با استفاده از فناوری VSaaS و مدیریت و توزیع هوشمند کانال‌های ارتباط با مشتریان با راهکار Cloud Contact Center از محورهای اصلی این کارگاه بوده است. همچنین بخشی از کارگاه به اهمیت راهکارهای ارتباطی هوشمند APN و  VPN ، که شبکه‌ای امن و پایدار برای برقراری ارتباط بین شعب و تبادل اطلاعات ایجاد می‌کند، اختصاص داده شد.

آیین امضای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مبین‌نت

در روز اختتامیه نمایشگاه تله‌کام، سند چشم‌انداز مبین‌نت در ۴ سال آینده با حضور مدیران و اعضای هیئت‌مدیره مبین‌نت و مدیرعامل همراه اول برگزار شد. بر اساس این سند چشم‌انداز، مبین‌نت در نظر دارد علاوه بر تکمیل سبد محصولات خود، با مجموعه‌ای از راهکارهای مبتنی بر IT، خود را به عنوان بازیگر اصلی کسب‌وکار سازمانی کشور در سال ۱۴۰۴ معرفی کند.

آیین امضای سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ مبین‌نت

از اهداف برجسته در این سند، تبدیل شدن مبین‌نت به انتخاب نخست مشتریان در مسیر سبز تحول دیجیتال است. همچنین مطرح شدن به‌عنوان بزرگ‌ترین اپراتور خدمات سازمانی مدیریت‌شده و اپراتور پیشرو در ارائه خدمات اینترنت ثابت بی‌سیم به مشتریان خانگی از اهداف برجسته در این سند تعریف شده‌اند. ارائه خدمات تحول‌آفرین اینترنت اشیا تحت پلتفرمی یکپارچه در کنار ورود به سایر حوزه‌های صنعت از برنامه‌های آتی مبین‌نت است.

مبین‌نت در مسیر سبز تحول دیجیتال

با موجی که انقلاب صنعتی چهارم و تحولات دیجیتالی به راه انداخته‌اند، سازمان‌ها و شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند در بستر اکوسیستم سنتی به حیات خود ادامه دهند. کسب‌وکارها با قرار گرفتن در مسیر هوشمندسازی و دیجیتالی شدن، علاوه بر کاهش هزینه‌های خود، با رشد درآمدی نیز مواجه می‌شوند.

شناسایی نیازهای حال حاضر کسب‌وکارها در دوران انقلاب صنعتی چهارم و لزوم گذار از فرایندهای سنتی مدیریت سازمان‌ها سبب شد طراحی و ارائه مجموعه‌ای از خدمات سازمانی ارتباطی و ابری مطابق با استانداردهای روز دنیا به یکی از اهداف کلان مبین‌نت تبدیل شود. تاکنون مجموعه متنوعی از راهکارهای اینترنتی، فناوری‌های ارتباطی هوشمند و خدمات مرکز داده  به‌عنوان سرویس‌های سازمانی در اختیار صنایع و کسب‌وکارهای گوناگون قرار گرفته است. طراحی سیستم‌های پشتیبانی هوشمند و پاسخگویی ۲۴/۷ نیز همواره یکی از اولویت‌های مبین‌نت در خدمات‌رسانی سازمانی است. 

اراپه خدمات فناورانه به طیف وسیعی از مشتریان

پایان تلکام ۱۴۰۰ درواقع آغازی دوباره برای تمامی همکاران مجموعه مبین‌نت است تا برای ارائه خدمات فناورانه به طیف گسترده‌تری از مشتریان، در ساخت ایران هوشمند گام‌های بلندتری برداریم.