ظهور فین‌تک (فناوری مالی) تاثیر چشمگیری بر تجربه بانکی داشته است. امروزه مشتریان بانک‌ ها و موسسات مالی انتظار دارند در هر زمان و مکانی که بخواهند امور بانکی خود را انجام دهند.

فین‌تک اگرچه بانکداری سنتی را دچار تحول کرده، اما بانک ها هنوز در زمینه ایجاد ارتباط با مشتریان مزیت دارند. بسیاری از مشتریان همچنان ترجیح می‌دهند برای مدیریت امور مالی خود، از خدمات حضوری استفاده کنند. با این حال، آن‌ها انتظار دارند تجربه‌ای به همان اندازه انعطاف‌پذیر و دیجیتال را در شعبه‌ها نیز داشته باشند.

با اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری‌های دیجیتال در تمام کانال‌ها (از جمله در شعب) بانک ها و موسسات مالی می‌توانند بهتر با انتظارات مشتریان هماهنگ شوند و رشد خود را تسریع کنند.

وای فای مدیریت شده برای بانک ها چه مزایایی دارد؟

موسسات مالی در حال باز تعریف نقش شعبه به‌عنوان محلی برای ارائه تعاملات ارزشمند، محصولات و خدمات تخصصی و حرفه‌ای هستند.

بانک ها به راحتی می‌توانند وای فای مدیریت شده در شعب را به ابزاری برای رشد کسب‌وکار تبدیل کنند؛ با ادغام ابزارهای قدرتمند در شبکه وای فای، از جمله:

صفحه ورود

بانک می‌تواند از صفحه ورود به وای فای با برند خود برای تبلیغ محصولات و خدمات جدید مانند کارت‌های اعتباری، وام‌های مسکن یا خودرو و حتی ارائه محتوای آموزشی استفاده کند.

شناسایی حضور فیزیکی

اطلاعات جمع‌آوری‌شده از صفحه ورود می‌تواند برای شناسایی حضور فیزیکی مشتری در شعبه استفاده شود. این ابزار می‌تواند برای ارسال پیام خوش‌آمدگویی، اطلاع‌رسانی به کارمند مربوطه جهت ملاقات برنامه‌ریزی‌شده، یا هشدار به پذیرش برای خوش‌آمدگویی با نام مشتری پیکربندی شود. همچنین می‌توان بر اساس تعاملات اخیر مشتریان، پیشنهادات ویژه، نظرسنجی، رضایت‌سنجی و… ارسال کرد. تعاملات شخصی‌سازی باعث می‌شود مشتری احساس ارزشمندی بیشتری پیدا کند.

تحلیل‌های مکانی

بانک می‌تواند با ابزارهای تحلیلی، اطلاعاتی مانند اینکه مشتریان بیشتر در چه روزها و ساعات‌هایی به شعبه می‌آیند، چه مدت می‌مانند و… کسب کند، سپس با استفاده از این داده‌ها، پرسونای مشتری ایجاد کرده و ارتباطات هدفمندتری برقرار کند. مثلا بانک می‌تواند همه مشتریانی را که بیش از یک‌بار در هفته برای انجام تراکنش‌های ساده به شعبه می‌آیند شناسایی کرده و اطلاعاتی درباره استفاده از بانکداری آنلاین برای آن‌ها ارسال کند.

اهمیت وای فای مدیریت شده

همه تیم‌های فناوری اطلاعات منابع لازم برای راه‌اندازی و نگهداری شبکه بی‌سیم در سطح سازمانی را ندارند.

از دیدگاه فناوری و هزینه، برای سازمان‌های بزرگ و پراکنده مانند بانک‌ها یا شرکت‌های بیمه، منطقی‌تر است که مدیریت شبکه وای‌فای در تمام شعب و دفاتر خود را به یک ارائه‌دهنده خدمات مدیریت‌شده (MSP)  واگذار کنند. این کار باعث می‌شود شبکه به‌صورت مرکزی مدیریت شود و بدون نیاز به دخالت تیم‌های IT یا کارکنان شعبه، عملکرد مطلوبی داشته باشد.

واگذاری این نقش به یک ارائه ‌دهنده معتبر با تجربه، تضمین می‌کند که شبکه مطابق با بهترین استانداردهای وایرلس از جمله آخرین امضاهای امنیتی، پروتکل‌ها و زیرساخت‌ها اجرا می‌شود. دریافت خدمات از ارائه دهندگان سبب می‌شود که؛

  • راه‌اندازی و مدیریت شبکه مطابق با سیاست‌ها و فرآیندهای سازمان انجام شود
  • شبکه همواره در دسترس و فعال باشد
  • شبکه به‌صورت مداوم در برابر تهدیدات احتمالی پایش شود

همچنین می‌توان شبکه را برای سطوح مختلف دسترسی پیکربندی کرد، از جمله:

  • بازدیدکنندگان
  • شرکای تجاری یا مشاوران
  • کارمندان
  • نمایشگرهای دیجیتال، دستگاه‌های اینترنت اشیا و غیره

مزایای وای ‌فای مدیریت شده برای مشتریان

وا‌ی فای درون‌شعبه‌ای به مشتریان این امکان را می‌دهد که از طریق دستگاه‌های شخصی، تبلت‌های شعبه یا کیوسک‌ها به اطلاعات مالی خود دسترسی پیدا کنند، برای خدمات جدید درخواست دهند یا تراکنش انجام دهند و از زمان انتظار خود بهترین استفاده را ببرند.

وای فای مدیریت شده مبین نت برای بانک ها

مبین‌نت به عنوان بزرگترین اپراتور ارائه دهنده خدمات سازمانی، سرویس وای ‌فای مدیریت شده خود را با نام اختصاصی SmartSpot  و با بالاترین سطح تضمین کیفیت و خدمات پشتیبانی برای بانک‌ها و موسسات مالی ارائه می‌دهد. هویت بخشی به کاربران‌ با سامانه شاهکار، خودکار کردن امنیتWIFI Zone ، ایجاد Landing Page اختصاصی، مدیریت کاربران‌ و گزارش‌گیری از مهمترین ویژگی‌های وای فای مدیریت شده مبین‌نت به شمار می‌رود. پیاده سازی این سرویس در شعب مختلف نه تنها به بهبود تجربه مشتریان کمک می‌کند بلکه سبب اطلاع‌رسانی‌های گسترده و هدفمند می‌شود که توسعه برنامه‌های بازاریابی و رشد بانک‌ها را نیز به همراه دارد.