با پیشرفت تکنولوژی، شاهد تحولات چشمگیری در عرصه رسانهها هستیم. از بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی در سطح شهرها و آگهیهای تلویزیونی و روزنامهای گرفته تا ظهور رسانههای نوین و متنوعی که امروزه به طور روزانه با آنها سروکار داریم. روزنامهها نیز به دنیای دیجیتال کوچ کردهاند، تلویزیونها جای خود را به پلتفرمهای VoD دادهاند و حالا نوبت رسانههای ایستا مانند بیلبوردها و بنرها است که متحول شوند. این تحول در قالب تابلوهای دیجیتالی پویا و تعاملی نمود پیدا میکند که میتوانند در سطح شهر، فروشگاهها، مراکز خرید، سازمانها و … نصب شود. این پلتفرمهای چندرسانهای فراتر از تبلیغات محیطی، کاربردهای متنوعی مانند اطلاعرسانی منابع انسانی، ارتباط با مشتریان در مراکز خرید و ارائه خدمات در مکانهایی مانند فروشگاههای زنجیرهای، بیمارستانها و داروخانهها دارند. مبیننت در راستای مسیر سبز تحول دیجیتال، با رونمایی از سرویس دیجیتال ساینیج، پیشران این تغییرات اساسی در رسانههای محیطی خواهد بود.
پلتفرم Digital Signage
پلتفرم Digital Signage، یک میانجی بین تولید کنندگان محتوا (برای تبلیغات، اطلاع رسانی و …) و مخاطبان است که امکان ایجاد، مدیریت و ارائه محتوای پلتفرم چند رسانهای را فراهم میکند. این پلتفرم شامل سیستم مدیریت محتوا (CMS)، پخش کننده رسانه، و شبکه نمایشگر است. با استفاده از CMS، محتواهایی مختلف مانند تصاویر، فیلم و متن قابل ایجاد و ویرایش است. پخش کننده رسانه، مسئول نمایش محتوا بر روی نمایشگرها است و شبکه نمایشگرها امکان توزیع محتوا در مکانهای مختلف را فراهم میکنند. طرف دیگر پلتفرم خوانندگان یا بینندگان آن هستند که میتوانند در سطح اطلاع رسانی یا خوانندگی باقی بمانند یا به صورت تعاملی با تولید کنندگان محتوا و خدمات در ارتباط باشند.
پلتفرم چند رسانهای برای اهداف مختلفی همچون بازاریابی و تبلیغات، توسعه منابع انسانی، اطلاع رسانی، تعامل و خرید مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد. با استفاده از این پلتفرم، کسبوکارها میتوانند بازاریابی و تبلیغات موثرتری داشته باشند یا برای کارکنان خود برنامههای مختلفی را با هزینه کمتری نسبت به روشهای قدیمی اجرا کنند.