بازاریابی پیامکی به طور موثری در استراتژی بازاریابی کسب و کارهای بزرگ و کوچک استفاده می شود و اهمیت استفاده از این کانال تبلیغاتی پربازده بر کسی پوشیده نیست.

کسب‌وکارها، صرف‌نظر از اندازه‌شان، به‌سرعت متوجه می‌شوند که می‌توانند (و باید) بازاریابی پیامکی را در استراتژی بازاریابی کلی خود ادغام کنند. بیشتر این افراد ارسال پیامک را به تماس تلفنی ترجیح می‌دهند، که همین امر، سرویس پیام کوتاه  (SMS)  را به راه‌حل بازاریابی جذابی تبدیل می‌کند.

کسب‌وکارها می‌توانند با کمک باشگاه مشتریان و ایجاد پایگاه داده، از پیامک به‌عنوان راهی آسان و کم هزینه برای ارتباط با مشتریان و افزایش فروش استفاده کنند.

چرا کسب‌وکارها باید از بازاریابی پیامکی استفاده کنند؟

پیامک به یکی از بهترین روش‌ها برای ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان و سرنخ‌های فروش تبدیل شده است. اگر در به‌کارگیری بازاریابی پیامکی در استراتژی دیجیتال خود تردید دارید، در ادامه ۱۰ دلیل برای استفاده از آن ارائه شده است.

پیام های بازاریابی پیامکی دیده می‌شوند

آمارها نشان می‌دهد که ۹۸ درصد از پیام‌های متنی ظرف سه دقیقه پس از ارسال، باز و خوانده می‌شوند. اثر بخشی بالای پیامک به همراه پشتیبانی و پاسخ‌دهی سریع به سوالات مشتریان می‌تواند منجر به خرید فوری شود. پیامک به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد که به صورت مستقیم با مشتریان خود در ارتباط باشند و پیام‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنند.

بازاریابی پیامکی

پیام های بازاریابی پیامکی فوری تحویل داده می‌شوند

پیامک ها معمولا ظرف چند ثانیه پس از ارسال تحویل داده می‌شوند. میانگین زمان تحویل پیامک نزد اکثر اپراتورهای موبایل کمتر از ۱۰ ثانیه است. این ویژگی به برندها اجازه می‌دهد تا پیام‌ها و پیشنهادهای حساس به زمان را سریع ارسال کنند. نکته دیگر اینکه حتی کسانی که گوشی هوشمند ندارند نیز می‌توانند پیامک ارسال و دریافت کنند. این ویژگی، پیامک را به یکی از در دسترس‌ترین و موثرترین ابزارها برای ارسال سریع پیام‌های تبلیغاتی تبدیل می‌کند.

پیامک های بازاریابی نرخ باز شدن بیشتری نسبت به ایمیل دارند

همان‌طور که گفته شد، ۹۸ درصد از پیامک‌ها خوانده می‌شوند. این رقم در مقایسه با میانگین نرخ باز شدن ایمیل )طبق داده‌های   Constant Contactحدود ۳۷ درصد است) بسیار بالاتر است. این موضوع بازدهی کمپین را افزایش می‌دهد. همچنین برندها نیازی به نگرانی درباره ساختن عنوان جذاب برای پیامک ندارند؛ صدای هشدار تلفن همراه مشتری، برای باز کردن پیامک کافی است. در حالی‌که برندها در تلاش برای افزایش نرخ تحویل ایمیل هستند، نرخ تحویل بسیار بالای پیامک، این کانال بازاریابی را به سرمایه‌گذاری ارزشمندی تبدیل کرده است.

پیامک‌های بازاریابی نرخ تبدیل بالایی دارند

پیامک نرخ تبدیل چشم‌گیری دارد. کاربران موبایل به فراخوان‌های اقدام (CTA) در پیامک‌ها بیشتر از هر کانال بازاریابی دیگری پاسخ می‌دهند. مطالعات نشان می‌دهد نرخ پاسخ‌گویی به پیامک‌ها به‌طور میانگین ۴۵ درصد است، در حالی که ایمیل حدود ۶ درصد است. دلیل نرخ تبدیل بالای پیامک در سادگی پیام آن است. پیامک‌ها کوتاه هستند، حاوی لینک‌های متعدد یا تصاویر سنگین نیستند و CTA آن‌ها روشن و مختصر است.

شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی پیامک ها آسان است

پیامک‌ها نسبت به دیگر روش‌های ارتباطی شخصی‌تر هستند چون مستقیم به صندوق پیام افراد ارسال می‌شوند و کسب‌وکارها می‌توانند به‌جای لحن رسمی تبلیغاتی، لحن دوستانه و صمیمی‌تری داشته باشند. این نوع ارتباط به ایجاد صمیمیت با مشتری و تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند. همچنین می‌توان به‌راحتی نام مخاطب را در پیام درج و پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده ارسال کرد.

بازاریابی پیامکی آگاهی از برند را افزایش می‌دهد

بازاریابی پیامکی روشی موثر برای افزایش آگاهی از برند است. اجرای کمپین‌های پیامکی موثر به جذب و درگیر کردن مشتریان در طول فرآیند خرید کمک می‌کند. از آنجا که کاربران چندین بار در روز پیامک‌های خود را بررسی می‌کنند، ارسال پیام‌های منظم باعث می‌شود برند شما در ذهن آن‌ها باقی بماند.

پیام‌های منظم و شخصی‌سازی شده می‌تواند اعتماد و وفاداری مشتری را نیز افزایش دهد. وقتی مشتریان وفادار و درگیر برند شما هستند، احتمال بیشتری دارد که شما را به دوستان خود معرفی کنند و این موضوع باعث افزایش آگاهی از برند می‌شود.

پیامک به دریافت بازخورد سریع از مشتری کمک می‌کند

از طریق پیامک می‌توان نظرسنجی و رای‌گیری راه‌اندازی و نتایج را به‌سرعت دریافت کرد. بازخورد مشتریان برای بهبود محصولات بسیار ارزشمند است و می‌تواند به درک بهتر روندهای بازار و ترجیحات مصرف‌کننده کمک کند.

بازاریابی پیامکی مقرون‌به‌صرفه است

هزینه بازاریابی پیامکی در مقایسه با بسیاری از روش‌های دیگر بازاریابی پایین‌تر است. از آنجا که نرخ باز شدن و پاسخ‌دهی در پیامک بالاتر است، می‌تواند بازگشت سرمایه قابل‌توجهی برای کسب‌وکارها داشته باشد. این ویژگی، پیامک را به ابزاری مقرون‌به‌صرفه برای افزودن به استراتژی کلی بازاریابی تبدیل می‌کند.

بازاریابی پیامکی به‌راحتی قابل پیاده‌سازی است

بازاریابی پیامکی مبتنی بر دریافت اجازه کاربر است، بنابراین از همان ابتدا می‌دانید که مخاطبان تمایل به دریافت پیام دارند و پس از طراحی کمپین، به‌راحتی می‌توان عملکرد آن را پیگیری، مدیریت و بهینه‌سازی کرد. با استفاده از سامانه پیامکی می‌توانن کمپین‌های هوشمند را ایجاد، زمان‌بندی و خودکارسازی کرد.

پیامک مبین نت

پیامهای بازاریابی پیامکی وارد پوشه اسپم نمی‌شوند

زمانی که مشتریان برای دریافت پیامک‌های بازاریابی ثبت‌نام می‌کنند، دیگر نیازی نیست که کسب‌وکارها از آنها بخواهند شماره فرستنده را به فهرست پیام‌های دریافتی اضافه کنند تا پیام‌ها به اشتباه اسپم نشوند و بازاریابان نگران اسم شده پیامک‌های ارسال شده نیستند (مشکلاتی که بازاریابان ایمیلی با آن مواجه‌اند، در پیامک وجود ندارد).

سامانه پیامکی مبین نت

همانطور که اشاره شد، بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین، سریع‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین روش‌های ارتباط با مشتریان است.

مزایای SMS مارکتینگ بر کسی پوشیده نیست، اگر به دنبال راهی مطمئن برای افزایش تعامل با مخاطبان، ارائه پیشنهادهای لحظه‌ای یا دریافت بازخورد سریع هستید، وقت آن رسیده که از یک سامانه پیامکی حرفه‌ای استفاده کنید.

سامانه پیامکی مبین نت با قابلیت‌هایی از قبیل ارسال انبوه، هوشمند و مکان محور و ویژگی‌هایی مانند زمان‌بندی هوشمند ارسال پیام‌ها، گزارش‌گیری دقیق و پشتیبانی فنی قدرتمند، این امکان را فراهم می‌کند تا به ساده‌ترین شکل، ارتباطی موثر با مشتریان خود بسازید. چه برای اطلاع‌رسانی، چه برای کمپین‌های فروش، مبین نت در کنار شما است تا صدای برندتان مستقیم به گوشی مخاطب برسد.

منبع: business.com