
لاکرهای هوشمند به فناوریهای مبیننت مجهز میشوند
فناوریهایی مانند اینترنت اشیا، راهکارهای مبتنی بر رایانش ابری و راهکارهای ارتباطی نقش مهمی در هوشمند شدن شهرها و زندگی شهری دارند. یکی از سرویسهایی که از عناصر هوشمندی شهرها به حساب میآید، لاکرها (Locker) هستند. این محصول مدرن برای دریافت، نگهداری و تحویل کالاها، مرسولات پستی و بستههای خرید در سطح شهر نصب میشود. لاکرها قفسههای هوشمندی هستند که موجب صرفهجویی در زمان و ایجاد امنیت و راحتی برای کاربر نهایی میشوند. از سوی دیگر با کاهش تردد وسایل نقلیه سهم زیادی در صرفهجویی در مصرف انرژی خواهند داشت.
پشتیبانی راهکار جامع مبیننت از سرویس لاکر
در حاشیه نمایشگاه تراکنش هفتم از اولین نسل از لاکرهای هوشمند، بهعنوان محصولی مدرن برای بهینهسازی فرایند ارسال و دریافت مرسولات، رونمایی شد. این سرویس بر اساس همکاری مشترک مبیننت تحت برند همراه اول کسبوکار و شرکت جابار (هلدینگ فاخر) و به پشتوانه راهکارهای ابری و ارتباطی مبیننت در مسیر راهاندازی است. مبیننت بهعنوان اپراتور زیرساختی و اجرایی برای راهاندازی این پروژه، پنج راهکار سازمانی خود را ارائه میدهد؛ لاکرها بعد از مجهز شدن به فناوریهایی مانند VSaaS، IaaS، Contact Center، VPN و پهنای باند اختصاصی در فضاهای عمومی بهصورت سراسری نصب خواهند شد.
چه فناوریهایی از سرویس لاکر پشتیبانی میکنند؟
راهاندازی این سرویس به مجموعهای از امکانات زیرساختی نیاز دارد و مجموعه کاملی از راهکارهای ارتباطی و ابری از این سرویس خودکار پشتیبانی میکنند. سرویس نظارت تصویری (VSaaS) تصاویر دوربینهای مداربسته نصب شده در محل لاکرها را در بستر VPN Connectivity بهصورت تماموقت پایش میکند. با فشردهسازی تصاویر، امکان مشاهده آنلاین آنها بهصورت یکپارچه و متمرکز فراهم میشود و در صورت بروز هر اتفاقی از جمله سرقت تصاویر، تخریب و از بین رفتن دادهها، امنیت تصاویر دوربینهای مداربسته در فضای ابری مبیننت همواره تامین میشود و هشدارهای لازم بهصورت لحظهای ارسال میشوند.
هر سامانهای که بهصورت عمومی سرویس ارائه میدهد به مرکز تماس و پشتیبانی پیشرفته نیاز دارد تا در هر لحظه و هر مکان پاسخگوی کاربران خود باشد. مرکز تماس ابری (Contact Center)، پلتفرم هوشمندی است که تمام بسترهای ارتباطی مختلف را تجمیع میکند و امکان پاسخگویی به کاربران لاکر را در هر شرایطی فراهم میکند. استفاده از یک سامانه جامع ارتباطی بهجای استفاده از ابزارهای مختلف تماس مزیت برجسته این راهکار مبتنی بر ابر است.
سرویس هوشمند لاکر به مرکز داده مجهزی نیاز دارد و سرویس رایانش ابری IaaS منابع زیرساختی موردنیاز را در اختیار این سامانه قرار میدهد. قابلیتهایی مانند مقیاسپذیری، دسترسی آسان، امنیت بالا، مانیتورینگ و دریافت گزارش این سرویس ابری و زیرساخت مجازی مبیننت را متمایز کرده است. همچنین پشتیبانی این زیرساختهای مجازی در مرکز داده مجهز و قدرتمند مبیننت انجام میشود و از SLA ۹۹.۹٪ نیز برخوردار است.
محدودیتهای اینترنت اشتراکی ممکن است سرویسدهی لاکرها را مختل کنند. برای رفع این چالشها سرویس پهنای باند نامحدود و اختصاصی مبیننت برای لاکرهای هوشمند در نظر گرفته شد و بر مبنای آن، اینترنت پرسرعت بیسیم ارائه میشود تا اتصال لاکرها به شبکهای پایدار و امن، همواره تامین میشود.
مبیننت در راستای ایجاد و توسعه شهرهای هوشمند، به صورت پیوسته و همگام با فناوریهای روز دنیا، راهکارهای خود را ارتقا میدهد و با خلق محصولات جدید در مسیر شتاب بخشیدن به فرایندهای هوشمندسازی است.