
مبیننت در نمایشگاه تلهکام ۱۴۰۰
از فناوریهای جامع ارتباطی تا سرویسهای رایانش ابری
مراسم افتتاحیه نمایشگاه تلهکام ۱۴۰۰ روز پنجشنبه ۲ دی برگزار شد. مبیننت با حضور در این دوره از نمایشگاه تلهکام، به معرفی و ارائه تازهترین فنارویهای ارتباطی و ابری خود در حوزه راهکارهای سازمانی پرداخته است.
در عصر حاضر، هوشمندسازی و دیجیتالی شدن سازمانها و در نگاهی جامعتر مهاجرت کسبوکارها به فضای ابری با استقبال چشمگیری از سوی مدیران کسبوکارها و صنایع گوناگون همراه است. تحول دیجیتال سازمانی بهعنوان یکی از اولویتهای حال حاضر سازمانها، در لایههای مختلف قابل اجرا است. نمایشگاه تلهکام به عنوان بستری برای ارائه راهکارهای نوآورانه فرصت مناسبی برای سازمانها و صنایع کوچک و بزرگ است تا خود را به آخرین فناوریهای ارتباطی و سازمانی مجهز کنند.

راهکارهای سازمانی در قالب طرحهای ویژه
مبیننت با هدف هموار کردن مسیر دیجیتالی سازمانها و به پشتوانه دانش فنی کارشناسان خود، مجموعه متنوعی از خدمات و تجهیزات ارتباطی را طراحی و عرضه کرده است و با حضور در تلهکام 1400، توانسته است با طیف گستردهای از مخاطبان خود از جمله مدیران کسبوکارها تعامل سازندهای ایجاد کند. مبیننت راهکارهای ارتباطات سازمانی، سرویسهای خدمات موبایل و تلفن سازمانی، خدمات زیرساخت و مرکز داده خدمات ابری سازمانی و خدمات اینترنت اشیا را در این دوره از نمایشگاه معرفی و ارائه کرد.
۸ سرویس فناورانه سازمانی در قالب طرحهای ویژه نمایشگاه گنجانده شدهاند تا مسیر دیجیتالی کردن، هوشمندسازی و یکپارچه کردن فرایندهای سازمانی در شعب مختلف سازمانها هموار و تسهیل شود.
سازمان هوشمند؛ از ارتباطات به سوی سرویسهای ابری
نشست خبری مبیننت در خلال روز اول نمایشگاه تلهکام ۱۴۰۰ و با حضور مدیران ارشد سازمان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد. در این نشست که پس از مراسم افتتاحیه و در محل دائمی نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد، حسین طهرانی مدیرعامل، مهدی غیناقی، رئیس هیئت مدیره و ناصر مرادی، مدیرکل فروش سازمانی مبیننت حضور داشتند و گزارشی از عملکرد مبیننت در ۲ سال گذشته ارائه کردند و به چشم اندازها و اهداف سازمان در ۵ سال آینده پرداختند.

در ابتدا طهرانی آماری از وضعیت مبیننت در دوران همهگیری کرونا داد و در ادامه خدمات سازمانی را معرفی کرد. به گفته او در بخش خدمات سازمانی، شرکت مبیننت پس از مخابرات ایران بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص داده و به صورت تخصصی طراحی، فروش و خدمات پس از فروش را به صورت مجزا از خدمات خانگی سرویس میدهد.
در ادامه نشست طهرانی ادامه داد: «در حوزه سازمانی یکی از مهمترین استراتژیهایی که مبیننت بر اساس سهم بازار گسترده خود دنبال میکند، حرکت از لایه اتصالات به لایه نرم افزار است. با توجه به اینکه یکی از ترندهای مطرح جهان در بخش سازمانی انتقالات ابری است، ما به سازمانها کمک کردیم که گذار آنها به سمت سرویسهای ابری را تسهیل کنیم.»

مهدی غیناقی، رییس هیئت مدیره در ادامه این نشست از استراتژی آینده مبیننت رونمایی کرد و به گفته او مبیننت با راهاندازی این استراتژی به پوستاندازی و رشد بزرگ دست پیدا خواهد کرد. در پایان نشست، ناصر مرادی مدیرکل فروش سازمانی درباره حضور مبیننت در نمایشگاه امسال گفت: «ما در این نمایشگاه تمام خدماتی را که میتواند برای سازمانها راهاندازی شود، به نمایش گذاشتیم و از تمامی سازمانها بزرگ و کوچک دعوت میکنم که از محصولات ما در غرفه مبیننت واقع در سالن ۸ و ۹ نمایشگاه بینالمللی بازدید کنند و از نزدیک نسخه دمو این سرویسها را مورد بررسی قراردهند.»
استقبال مدیران صنایع مالی و بانکی از سرویسهای ابری مبیننت
از همان روز اول تلهکام ۱۴۰۰ ، غرفه مبیننت میزبان مدیران سازمانهای و صاحبان کسبوکارهای گوناگونی بوده است. در روز نخست، مدیران بانک اقتصاد نوین از غرفه بازدید کردند و با سرویسهای سازمانی مبیننت بهویژه راهکارهای ابری نوین مانند سرویس نظارت تصویری VSaaS آشنا شدند. کارشناسان مبیننت ویژگیهای این سرویس از جمله ذخیره تصاویر دوربینهای نظارتی بهصورت Redundant، آنالیتیک ویدئویی یا پردازش تصویری، پرداخت هزینههای سرویس با مدلPay As You Go، نظارت تصویری با قابلیتEnd to End Encryption، حفظ کیفیت بالای تصاویر در عین فشردهسازی در خلال ارائه نسخه دمو به مخاطبان ارائه کردند.

حضور مسئولان حوزه ارتباطات و اقتصاد دیجیتال در غرفه مبیننت
واحد راهکارهای سازمانی مبیننت در روز دوم نمایشگاه نیز پذیرای نمایندگان مجلس بوده است. آقای طاهری نماینده زنجان، پیرهادی عضو هیئت رئیسه مجلس و توانگر نماینده تهران با حضور در غرفه با مدیران و کارشناسان فنی مبیننت در ارتباط با سرویسهای سازمانی گفتوگو کردند.

در ادامه مدیران ارشد بانک تجارت نیز از غرفه بازدید کردند و کارشناسان واحد راهکارهای سازمانی به ارائه دموی سرویسهای ارتباطی و ابری پرداختند. یکی از اهداف مبیننت هوشمندسازی شعب بانکها با استفاده از سرویس تمامابری VSaaS است که موردتوجه مدیران بانکها نیز قرار گرفته است.

طرحهای ویژه سرویسهای سازمانی در روز دوم نمایشگاه همچنان پابرجا بود و فرصت مناسبی برای کسبوکارهایی فراهم شد که در آغاز راه هوشمندسازی هستند و یا در جریان تکمیل تجهیزات ارتباطی خود قرار دارند.
مبیننت علاوه بر طراحی فناوریهای سازمانی و سرویسدهی به کسبکارها در تلاش است تا در توسعه علوم فناورانه و آشنایی علاقهمندان با تکنولوژیهای جدید نیز گام بردارد. با همین هدف در ادامه روزهای نمایشگاه، کارگاههای علمی در ارتباط با کاربردهای اینترنت اشیا، تحول دیجیتال و هوشمندسازی کسبوکارها نیز در غرفه مبیننت برگزار میشود.
تلهکام فرصت مناسبی برای سازمانهایی است که استراتژیها و اهداف خود را همگام با جریان تحول دیجیتال تنظیم کردهاند. از سوی دیگر برای طراحان و ارائهدهندگان فناوریهای سازمانی نیز بستری فراهم میکند تا تعامل خود با مخاطبان این دسته از فناوریها و سرویسها را افزایش دهند. مبیننت با هدف ارائه طیف متنوعی از سرویسهای نوآورانه سازمانی در تلهکام این دوره حاضر شد تا بخشی از دغدغههای سازمانها را رفع کرده و به هوشمندسازی و دیجیتالی شدن آنها کمک کند.